Positivt tänkande!







Älskar er!    





God eftermiddag!


Idag är dagen här som jag inte direkt har längtat efter. Vi är nämligen ensamma nu då Micke har börjat jobba igen..:( Han hade tidig semester och har redan haft sina 4 lediga veckor. Jag kan säga att med två små spädbarn är det väldigt skönt när man är två personer som hjälps åt för vissa dagar hinner man inte med speciellt mycket när man är helt själv. Försöker tänka positivt och peppa mig själv för att klara det tuffa jobb som det ibland faktiskt är att ha två små spädbarn. Bara att få ett barn är ju stort i sig när man aldrig haft barn tidigare. Att ha tvillingar innebär att du måste vara ännu mer effektiv och alltid vara ett steg före. Handlar mycket om planering och försöka synkronisera två små bebisar till att både att äta och sova samtidigt. Detta har man kommit in i mer & mer men visst har det varit tufft. Vår minsta har ju dessutom haft väldigt ont i magen och troligen lite kolik vilket som tur är börjar bli mkt bättre nu. När han hade som mest ont var ju det ända bästa att bära honom och detta försökte jag göra så gott jag kunde medans jag dessutom hade en liten gosse till som ville vara nära och helst också bli buren hela tiden. Har verkligen kämpat på dessa 3 första månaderna och vissa dagar har man nästan bara velat försvinna så jobbigt har det varit emellanåt. Tror helt klart att det även är jobbigt att ha t.ex ett spädbarn samt äldre syskon men tror inte ngn som inte fått tvillingar kan sätta sig in i hur tufft det kan vara att faktiskt få TVÅ små på en & samma gång. Har man ett äldre barn och sedan får ett spädbarn så är ju t.ex det äldre barnet på dagis om dagarna, kan äta själv osv. Spädbarn vill ju alltid helst bli burna och vara nära, nära hela tiden. Ibland hade jag önskat att jag faktiskt hade haft fyra armar då jag är hemma själv och vill ge båda så mycket närhet jag bara kan. Många saker blir ju svårare som t,ex bara om du ska in till stan så är det inte alltid så himla lätt att mata två barn helt själv utan du måste ha hjälp med ditt ena barn om du t.ex är på ett café. Inte alltid det lättaste att trösta två små på en & samma gång. Man vill ju kunna trösta sina barn själv och inte låta andra hela tiden behöva ta ditt ena barn bara för att jag inte kan ta båda samtidigt:( Det är vid sådana tillfällen man ibland har tänkt att tänk så mycket lättare det hade varit om vi hade fått ett barn första gången men sen när man ser så gulliga de är när det ligger där bredvid varandra så ångrar man sig direkt för de är såå himla söta ihop. Jag har aldrig haft det bästa tålamodet och att ha fått två barn på en & samma gång har verkligen gjort att jag har fått träna mig på att just ha TÅLAMOD.

Att bli mamma till två fina små pojkar är helt klart det finaste och det mest underbara man kan tänka sig och man känner sig verkligen speciellt ((utvald)) som har fått äran att föda fram just två fina små barn. Även om det är det absolut bästa som hänt mig är det också absolut det tuffaste jag någonsin varit med om.

Nu ska jag skriva ner en lång köplista ..för det ska handlas en massa inför dopet som äger rum på lördag!=)
Våra älsklingar ska äntligen döpas, Älskar er ..ni är mitt ALLT!




Kommentarer
Postat av: Marie

Fint du kämpar på Gabby, jag vet, jag har varit där men jag lovar, tiden går fort och rätt som det är så är de stora så glöm inte att försöka njuta också och strunt i alla måsten, bara ägna dig åt de små godingarna!

2010-07-19 @ 19:50:00
Postat av: Veronica

Så lika men ändå så olika.

Riktiga godbitar det där!



Spännande med Dop!!! Åh hoppas det blir bra :) och att ni får en underbar dag! Döper ni båda samtidigt?



Jag förstår det du skriver, det måste verkligen vara tufft. En annan tycker ju att från 0 til 1 är en stor omställning.. hur skulle det då vara med två liksom :) Men det är bara att kämpa vidare, som sagt.. finns så mycket gott som väger upp. Och sänk kraven på resten av sakerna som bostaden, tvätten osv.. lite skit har ingen dött av :)



Skönt att få sova lite iaf :D Idag var vi bara hemma. Imorgon kommer min mamma upp, ska bli underbart :) Antar att det bara är dopförberedelser i veckan? Men ngt annat skoj ibokat? Kramis



2010-07-19 @ 21:13:19
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Erika

vilka sötnosar!

2010-07-19 @ 21:29:29
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: caroline

som du skriver så har jag igen aning, jagkan inte ens föreställa mig.. men jag har en å jag vet at det är super tufft i vissa lägen så jag kan tro att ni har och har haft jobbiga stunder. Bra att du är positiv!

För oss går det bra, ella är snäll och glad för det mesta. Värmen har tagit hårt på henne och hon har velat ammas HELA tiden de varmaste dagarna vilket har ställt till det för oss nu. Så nu ska jag försöka vänja damen av vid att äta varje timma =) hoppas du får en bra vecka med dina pojkar. kram

2010-07-19 @ 21:39:16
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Caroline

Tänkvärda ord vännen. Förstår att det är tufft men kan nog inte sätta mig in i hur tufft det är. Jag hejar på dig - du är stark! :)



Stor kram

Postat av: Annelie

De är underbara och du är jäätteduktig!

2010-07-19 @ 22:33:25
URL: http://adesign.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag kan skriva under på varje ord som du skrivit!

Det är en chock att få tvillingar och allt jobb det innebär. Men man landar. Jag hade inte landat vid 4 mån. Först när dem var runt 7 mån tyckte jag det var okej att vara ensam med dem. Älvin hade likt som en av dina kolik. Jag bävade inför varje gång jag skulle vara själv hemma! Kunde stressa upp mig en vecka innan :).

Tog ofta hjälp av ngn vän! Nu är dem redan 1 år och allt är mycket lättare! Det är så roligt att se vilken glädje dem har med varandra. Man får verkligen tillbaka för den jobbiga tiden!

Stor styrke kram till dig!

(om det är en massa felstavat elle konstiga ord skyller jag på iphonen. Man kan inte se det man skriver längre :( )

2010-07-19 @ 23:21:06
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: caroline

6 veckor blev ungen igår. var har dom tagit vägen lixom? hur gamla är pojkarna? Rider du något nu? eller tiden kanske inte räcker till. Hoppas ni har lite sol idag och kanske kan ta en promenad. kram

2010-07-20 @ 08:29:26
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: martina

Kämpa på gumman.

DU är en underbar mamma och du ska inte ha skuldkänslor över hur du känner, så tror jag alla småbarnsföräldrar känner någon gång (alla vågar kanske bara inte säga det).



Det kommer bara bli lättare, och jag vet att ni klarar detta galant.

Ring mig om du behöver hjälp.



Puss & kärlek.

2010-07-20 @ 10:06:18
URL: http://tiniseens.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej gumman



Jo det är väl smartast att döpa dem samtidigt :) Hoppas också ni får fint väder. Vi hade ju typ 30 grader och stekhett när vi hade namnfesten, helt sjukt varmt var det. Men gutt :)



Ja, Stoffe har ju semester nu så lite avlastning får jag. Och det känns bra. Men kanske skulle man passa på att gå på bio nu när mamma är här.. Eller hitta på ngt med bara min man :) Får se :)

2010-07-20 @ 10:19:18
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: min flicka är 1,5år och sonen är 2 månader

2010-07-20 @ 10:34:20
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej gumman, tyvärr kommer vi inte hinna göra ngt själva. Men det får bli en annan gång. Han myser ju mycket med mormor iaf, så man behöver inte göra så mycket :P Ska bara du och killen åka till DK? Självklart behöver man sådant. Har ni långt dit? Många kramar

2010-07-21 @ 09:36:17
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Zara

Era killar är oxå helt underbara :)

Så långt ifrån varandra bor vi inte ändå, en träff framöver tror jag allt vi kan få till.. :)

Kram

2010-07-21 @ 12:49:21
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Jen

Vad roligt med dop! Åh :) Ja, positivt tänkande är verkligen A och O vad gäller det mesta i livet. Man klarar ALLT bara viljan finns där! Stor kram

2010-07-21 @ 15:56:14
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Sofie - tvillingmamma

Åh vad mysigt med dop!! Hoppas dom e glada och gillar prästen! Jag förstår dig precis! Vissa dagar har man lust att sälja dom på blocket ;) Nae skämt o sido, det är riktigt skönt när Daniel e hemma, eller någon annan som inte har småbarn som kan ge en hjälpande hand o underlätta lite!



Våra tjejer leker mycket själva nu! och det är skönt att dom har varandra. Jag sitter vid datorn o har ett öga på dom hela tiden, det är mycket nej-sägande hela tiden! Man kan ju inte plocka bort allt i deras höjd...



KRAAM

2010-07-21 @ 19:58:25
URL: http://sofien.blogg.se/
Postat av: Veronica

ja men vad nära, härligt :) Vi har väl 8 timmar med bil.. SNARK ;) Inte så man åker bil då.. och flyg kostar ju skjortan så man kommer inte iväg så ofta :P Ja han är bortskämd min lilla kille :P härligt ;) Mamma hade ju varit i Bulgarien och shoppat, hehe. Igår hade vi middagsgäster från kalmar (där jag är född och uppvuxen). Så det var trevligt. Annars pysslar vi mest i trädgården. Gubben planterade blommor :O Vad gör ni i helgen då? Stor kram

2010-07-22 @ 08:32:28
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: tina

sikka sötisar!

2010-07-22 @ 19:23:10
URL: http://http://onodiginfo.blogg.se
Postat av: Anna Zimmer

Ja det är en stor omställning att bara få ett barn. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att få två små! Jag är säker på att man vänjer sig. Ofta tycker jag att tvillingföräldrar har bättre rutiner än oss med ett barn. Ni måste rationalisera på ett hela annat sätt än vad vi gör, vilket jag tror kan vara bra för barnet. Oavsett så gör man det bästa man kan och det känner ens barn!



Dina små pojkar är jättesöta!!

Ha det bra! / Anna

2010-07-23 @ 11:20:18
URL: http://zimmersdagbok.blogspot.com
Postat av: ellenojag

Lycka till med dopet och dina underbara småkillar imorrn!! kram på dig!

2010-07-23 @ 22:51:02
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Jen

Du är stark och fin människa. Beundrar dig! KRAM

2010-07-24 @ 16:24:51
URL: http://jennicalouise.blogg.se/
Postat av: Anna Zimmer

Jag kan tänka mig det. August är snart 3 månader och vilken skillnad det är. De flesta rutinerna börjar falla på plats och i natt är första natten då han sover i eget rum....hoppas det går bra! Hur gör du med dina? Sover dom hos er? Sover dom vid samma tider?



Kram, Anna

2010-07-24 @ 22:28:58
URL: http://zimmersdagbok.blogspot.com
Postat av: Jen

Jo, allt rullar på här :) Varit en ganska lugn helg.. rätt skönt. Själv sötnos? KRAM

2010-07-25 @ 15:04:51
URL: http://jennicalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0