En mysig söndag!



(Gammal bild sedan i vintras) Min stora pålle har en s.k
munkorg då han biter sönder den lilles täcken annars=) Detta
är inget hemskt för hästen att ha på sig, han kan äta gräs även
med denna munkorgen på sig ute i hagen=)





Äntligen
kommer här ett litet hej från mig igen. Har haft fullt upp med jobb och har verkligen inte haft tid att sitta här. Idag är det i alla fall en lugn och skön söndag som har börjat på bästa tänkbara sätt. Träffade nämligen min gamla goa hästskötare (Josefine) imorse och vi red en härlig runda med älsklingarna. Även roligt för hästarna att få komma ut och röra på sig tillsammans. När vi var klara i stallet åkte vi och besökte Mia & hennes familj, en gammal hästvän till oss som också hade sina hästar uppstallade i skanör innan precis som jag hade. Nu har de flyttat ut till en jättefin gård mitt ute på landet och där var såå otroligt fint. Stora luftiga boxar, fina hagar, bra paddock och ett supersnyggt boningshus med en riktigt läcker & inspirerande inredning. Stora fina ljusa ytor med  snygga färgglada tavlor som prydde väggarna. Mia är konstnär och är otroligt duktig! Hästtokig som hon är har hon ju klart många fina tavlor med fina hästmotiv. Vill verkligen köpa en tavla av henne någon gång. Efter detta besöket blev mina drömmar om en hästgård inte mindre starka kan jag konstatera ;)


Kom hem vid ett tiden och var vrålhungrig så åt upp lite rester från igår god (kyckling m. pesto & pasta) Nu sitter jag & väntar på att kaffet ska rinna ner så jag kan få min energidryck. Ikväll ska familjen Sandberg komma hit på Spaghetti & köttfärssås så snart blir det till att åka & handla. Mysigt med en lätt & enkel middag tillsammans med mysiga vänner!=) Pojken har varit hos sin kompis i kristianstad hela helgen men ringde precis och sa att han var på väg hem.

Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Jenlen

Hej gumman..söt bild på dig o hästen. ,mysigt att f å middagsgäster ikväll då pasta med köttfärssås åt jag förut också hemma hos mina föräldar.Min syster har vart här idag så vart med henne hela dagen vartg trevligt..

Kram

2009-09-06 @ 17:23:33
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jenny

låter ju underbart att du har ändrat dina jobbtider så du slipper jobba natt! skönt att du känner att du mår bättre också o är piggare :)

Jo det är bra med mig, jobbar som alltid vid denna tid.sen vet jag inte än,blir lugnt!

Dudå?

Kram

2009-09-07 @ 15:29:47
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka bra ord!

Jag vet att man inte ska klaga för lite saker eg när det finns så mycket mer hemskt som kan hända en och ens familj. Men har man inte varit just där så hittar man saker som kanske är en liten grej eg men blir stort och negativt för en.



Glad att du mår så bra som du gör. Härligt att höra :)



Stor kram J

2009-09-07 @ 19:02:11
URL: http:// bajbiii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja han är min lilla goding synd man bor så långt från varandra saknar han så men kul när man väl ses då går det i ett hihi..

Va härligt att ni har bra väder det är så där här regna det imorse nu är det sol & lite mulet..

Göra i em då+

kRAM

2009-09-08 @ 13:45:11
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jenlen

det ämnet finns i en del ansiktsprodukter / krämer så det fanns i denna foundation jag har, usch inget kul..Man får kolla på det finstilta den lilla texten..Vet inte om det är så farligt men hon läkaren sa det så..



Jo det är bra bakar kanelbullar o testar en ny rätt ska nog lägga ut den på min blogg snart så får du kika..

GÖr du / har du gjort idag då vännen?

Kramar

2009-09-10 @ 20:22:51
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jenlen

God morgon min söta vän!

HÄr är det segt nu, killen stack iväg ska iväg o spela bandymatch sen ska han ut på kalas ikväll o träffa gamla vänner i en annan stad så jag är all alone men funkar bra ändå känner mig lite risig synd nog, lite snuvig o trött så ska bara ta det lugnt så det går över ska köpa apelsiner sen tänkte jag hjälpte mig senaste :)

Okej sådet är en jobbhelg för dig alltså..

Hoppas du får en underbar lördag gumman..Kramar

2009-09-12 @ 11:06:26
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad söt bild på dig och lilla hästen! Han(?)/hon(?) ser lite skrämd ut av blixten :P Hur går det med dina stora djur? Hoppas allt är bra med dig annars! Kramar Lisa

2009-09-13 @ 11:04:09
URL: http://glasogonfri.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Mår faktiskt lite bättre idag så ska ta mig ut på en promenad sen en kompis kommer hit! Så hjälpte faktiskt nog att låg inne hela dagen igår..Ska ta det lugnt sen i eftermiddag också!

Okej va skönt för dig att du är ledig imorgon då, hoppas ditt arbetspass går fort sen ikväll då..

Kram

2009-09-13 @ 11:56:03
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är bara bra med mig! Jag kommer att flytta ner igen till dec för att göra klart min utbildning i Malmö. Ja.. Jag ska vara med i en doku/tävlings tv serie som ska börjas spela in uder hösten. Men jag vet inte ännu när det ska börja men jag har blivit antagen iaf :) Det är lite spännande! Vad händer för din del då?

2009-09-13 @ 21:13:02
URL: http://glasogonfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0