*Lugn & ro*


 


                                                                Hej hej,


Då var det fredag och jag har ännu en härlig ledig helg framför mig. För mig känns det dock som om alla dagar är  likadana för jobbar ju så oregelbundet. Kommer snart börja på ett nytt schema & då kommer jag bara vara ledig varannan helg men sen kommer jag att ha en långledighet mitt i schemats mitt, vilket innebär att jag förmodligen kommer att ha en hel vecka ledigt & sånt gillar jag ;) Hur som helst..jobbade inatt efter en lång ledighet p.ga att jag ju åkte på öroninflammation men nu är jag tillbaks på fötterna igen & det kändes riktigt skönt att få jobba igen. Hade en lugn natt så det var skönt. Åkte imorse efter jobb till min älskade häst och det är så skönt för nu märker man att våren är på väg:) Det ljusnar så mkt tidigare på morgonen & bara det är ju så skönt. Allt blir så mycket lättare.

När jag sen kom hem & hade varit hemma i ca en halvtimme kom mamma förbi med goda bullar & ännu en semla:) Jag har det allt för bra jag. Att jag & min mamma umgås mycket har ni säkert inte kunnat undgå om ni kontinuerligt läst min blogg ..hehe..men vi har alltid haft en väldigt speciell & nära kontakt med varandra. Tror mycket att detta grundar sig i att hon i hela min uppväxt varit hemmafru & vi har gjort allt tillsammans & hon har hjälpt mig så mycket. Älskar dig mamma!!!!! Efter att han gått fick jag mig några timmars sömn för att ta igen natten & när klockan sen ringde vid 15.00 i e.m så kände jag mig rikitgt utvilad & pigg i hela kroppen. Har ju varit ledig så länge nu så min kropp  fullkomligt sprudlar av energi. Tänkte att jag skulle ägna mig lite åt min stela kropp så tog mig ett riktigt varmt & mysigt bad & fick målat naglarna & ro om mig själv, lite vardagslyx som förgyller tillvaron helt enkelt.. aldrig fel.. man måste unna sig sådant också då & då & inte alltid bara stressa förbi med allt som ska göras..ibland får det vänta. Efter badet kände jag mig såå mjuk i hela kroppen. Har en ansiktsbehandling samt en massage som ligger & väntar på att användas & detta ska jag ta tag i snarast & komma iväg på *underbart*

Ikväll blir det Let´s Dance & det känns så sorgligt att alla ska bli sjuka i programmet. Man blir ju lite rädd när det händer sådana allvarliga skador på deltagarna. Hoppas alla håller sig friska & krya ikväll i alla fall.

Sitter nu & väntar på att min kära sambo ska dyka upp så att vi kan åka & handla lite middagsmat tillsammans. Idag är jag lite smått sugen på en god kött eller kycklingwook, får se vad han säger om det;)

Till sist vill jag med detta inlägg.. tillägna någon rad till min älskade far.

( Grattis pappa på födelsedagen, idag (skulle) du fyllt 52 år ...ingen ålder överhuvudtaget:( Men tyvärr har jag inte chansen att få fira dig idag men har tänkt på dig hela dagen & önskar att du hade varit här med oss! Saknar dig ...Du bara Du vet hur mycket du betydde för mig!!  
 KÄRLEK

PUSS


************************************************************************
Då var man mätt & belåten igen. Det blev ingen egen hemlagad wook men vi åkte till ett Take Away ställe som heter Wook House & tog med mat hem därifrån & det var jättegott. Nu blev vi så mätta så vi tänkte faktiskt ta en promenad nu innan Let´s Dance börjar om en timme.


Vår middag!!                                                              Kvällens onyttigheter!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad rörd jag blev när jag läste om din pappa! Tur man har minnen! ;)

Min mamma och jag har också en väldigt nära relation! Mys

2009-01-30 @ 18:51:49
Postat av: jenny

Mm va gott med kinamat o en mass godis :) skönt det såg ut med ett bad oxå :) vilken mysdag du haft gumman..Kram

2009-01-30 @ 20:55:29
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Linda

Tragiskt att läsa att din pappa inte finns med dig.

Ville bara säga det, såg nämligen att ingen kommenterat just det.

2009-01-31 @ 13:48:27
Postat av: Gabriella

Ja det är tufft & livet är så orättvist! Hoppas allt är bra med dig!!

2009-01-31 @ 16:42:50
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: izza

mysiga bilder :D

ja ska också vara med pojken :D

2009-01-31 @ 23:10:14
URL: http://jjordgubbssaft.blogg.se/
Postat av: Linn

Vad hungrig jag blev när jag såg maten! Men borde sova nu... puss!

2009-02-03 @ 04:55:31
Postat av: Bekki

Förstår att du saknar Rolle.. Man kommer aldrig över sådant, det blir lite lättare med åren bara..



Skumbadet såg inte helt fel ut!



Kram gumman

2009-02-03 @ 15:30:42
URL: http://bekkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0