4:e advent! Update


Fin julpresent med gottigheter!


Vår gran!


Gårdagskvällens ( Zuccinipasta med gorgonzola & skinka)




Igår var det dags att tända det sista ljuset på adventsljusstaken då det var dags att inviga 4:e advent. Denna helgen har verkligen gått i ett svep. Missade Anna Ankas Jul men gjorde nog inte så mycket då jag har hört från många att det var så dåligt och jag är inte förvånad :) Tycker inte om henne!! Vi hade en mysig dag här hemma igår jag och M och klädde vår fina gran, lyssnade på julmusik, åt pepparkakor & drack glögg. Blev även en del promenader i snön med min älsklings vovve. På kvällen lagade vi god pasta (zuccinipasta med gorgonzola & skinka) och senare blev det en Wallander film.

Va imorse och tog ut hästarna i snön och vad de busade runt och höll på=) Rädd att de skulle trilla omkull ju. De måste ju roa sig på något sätt nu när det är svårt att få tag på gräs. Kom hem i f.m och har nyss ätit lunch och ska snart ta mig en varm dusch och sedan åka iväg en sväng för att köpa den sista julklappen och handla lite middagsmat tills ikväll. Tror det får bli kycklinggryta med ris ikväll för det är jag vääldigt sugen på. M är ledig nu fram tills jul så det är mysigt med lite sällskap här hemma nu varje dag. Gud vad jag älskar julen!!=)


Ha en mysig dag i snön!!
************************************************
Blev en mysig e.m med en mysig promenad tillsammans med pojken min och hunden och sen lagade vi en god Mexikansk kycklinggryta som var riktig god och väldigt stark. Senare kom Rasmus & hans lilla dotter Tova över på lite glögg, lussebullar & pepparkakor. Är redan trött som en åsna men ska försöka hålla ögonen öppna ett tag till =) Såhär trött har man aldrig varit förr.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej snäckan!

Jag mår bra, huvudvärken är lite bättre så jag njuter. Hur mår du? Känt bebisarna än? :) Klart vi kan ta en fika, hade varit kul att kunna följas åt med våra små magar :) Ta hand om dig (er)! Kram

2009-12-21 @ 15:11:03
URL: http://comse.blogg.se/pluttisen
Postat av: S A N N A S . R U M - ny design!

Åh, får passa på att önska en god jul!

Har du önskat dig något speciellt?

2009-12-21 @ 16:07:11
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M

Ser verkligen mums ut!

2009-12-22 @ 11:43:11
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: mina

God middag gumman i vinter landskapet...Hoppas att allt är bra med dig & bebbarna i magen.Här är allt så underbart som det bara kan vara...har världens lugnaste bebis...ha en skön tisdag..så fin julgran ni har i år..vi satte upp våran i söndagas & slog in klapparna med & skrev vår prins namn på klapparna med & han ville med vara med till julen så han tittade fram några timmar efter inslagningen..hihhih...kram kram kram kram

2009-12-22 @ 12:23:42
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag mår bara bra, skall baka pepparkakor här i det nya köket ikväll;)

2009-12-22 @ 18:36:58
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0