Sol & halsfluss!

Mina två mörkbruna!
Royal (min stora) skyddade min lilla så fint i flocken! Så kul att se hur dom gör upp om stona;-)
Vi va ute på promenad & helt vill dom köra vagnen själva nu..men älskar även att sitta & mysa i vagnen.
Vi hälsade på hästen i vårt område.
Jag ute på promenad med hästen min igår morse!
Min fina Theo myser!
Jordgubbspajen som jag bakade i torsdags när Anna&Christian var här!
Fina Anna här hemma i torsdags
Christian & Anna hade köpt med sig god pasta till oss från en italiensk rest i Malmö. Där dom gör sin pasta
själv. Så MKT godare än vad det kanske ser ut;-) god salami, tryffelolja, karl-johan svamp & god smakrik ost.
Fick fina doftljus från SIA från finaste Anna som en försenad födelsedagspresent.
Fikatime här hemma igår med mamma/mormor!
 
Dagen började med att jag kände av min hals och det kändes som en stor klump som ömmade & brände. Åkte ut till hästarna efter frukosten då det var dags att släppa hästarna på somarbetet & det såg så härligt ut och alla hästarna galopperade glatt & njöt i det fria. Åkte sedan hem & halsen började ömma mer & mer och tillslut så sa jag, ok då är det halsfluss igen & efter ett besök hos vårdcentralen så var det mycket riktigt halsfluss jag hade. Fråga mig inte OM jag är trött på ordet halsfluss vid detta laget, suuuck!  Har börjat tappa räkningen på hur många ggr jag har haft det nu det senaste halvåret!!!! Blä. Nu ska jag börja med att sova mer & verkligen vara noga med att lägga mig i tid, för tror verkligen att sömnen är a och o för vår hälsa & hur vi mår.Hoppas bara att mina killar små är med på detta.
 
 
 
Har mest legat & vilat i soffan och tittat ut på det fina vädret, druckit kallt Iste & tagit det lugnt. Imorgon jobbar Micke igen & jag är själv hemma med dom små & det kan vara en utmaning när man inte känner sig helt hundra men ska försöka vara så pigg som möjligt.
 
 
Är ett tag till, tills jag jobbar igen så i veckan hoppas jag på att bli pigg & frisk så vi kan hitta på roliga saker. Tyvärr får vi hoppa lekdejt med hanna & william & caroline & Novalie imorgon;( synd!  Hoppas vi kan ses allihopa snart igen.
 

Kommentarer
Postat av: Shopaholic ♥ Blivande mamma till tre!

Hej ;) Jag svarade i samma inlägg men det kanske inte funkar som det ska nu med blogg.se nya uppdateringar :)

Jag har också sånt lockigt hår men plattar det rakt, och lockar därefter med locktång. Tidskrävande men jag gillar det bäst så :)
Sen är brasilian blowout annars ett toppenalternativ! I slutändan så måste du ändå locka för att få stora vågor dock men det sliter inte lika mycket på håret om du inte måste platta först.

Svar: Åh har jag nog missat;-) Tack för svaret. Har länge tänkt på att göra en brasilian blowout..men dom förbjöd ju den behandlingen för ett tag sedan? Men tror nog att dom har hittat andra metoder nu & ersatt det medlet med;-) anade nästan att du var lockig i dig själv!;-) tack snälla för svaret. Mysigt med ett litet syskon till i familjen! Lycka till;-) följer er! Kram Gabriella
Gabbylita

2012-07-02 @ 15:32:22
URL: http://majbebis08.blogg.se
Postat av: Anna

Tack för en mycket mysig torsdag hos er! Trädäcket och möblerna var verkligen fina!
Usch så tråkigt med halsfluss igen...
Krya på dig!
Massa kramar

2012-07-02 @ 17:03:24
Postat av: Anonym

Vilka härliga sommarbilder vännen! Fina hästarna är :) Blir sugen på att rida igen! Hoppas att allt är bra annars? Kram

Svar: Hej kära du! Tack så mycket. Har du satt lösen på din blogg el har du slutat blogga? Jodå, förutom att jag äter penicillin mot halsfluss (än en gång=( så är allt annars väldigt bra. Har ni semester nu? Trivs ni bra i huset & så? Kramar!
Gabbylita

2012-07-03 @ 11:44:04
Postat av: Hanna- mamma till Elina och Molly

Krya på dig vännen låter inte alls skoj:( hoppas du är bättre på fredag så vi kam ses;) god natt kramar

Svar: Taack!!! Mår bra nu igen;-) Så vi ses!!! Hörs gumman. Kraamar
Gabbylita

2012-07-03 @ 22:24:32
URL: http://Jagochminatjejer.blogspot.se
Postat av: Caroline

tack söta du, vi längtar massor.. vilka jäte fina hästar du har och pojkarna är osm vanligt heeelt bedårande.
kram

Svar: Jaaa förstår att ni längtar massor nu;-)) Tack så mkt..mina pollar är som mina små barn dom med, hehe. jaa äntligen får du se lite av mina lockar;-) Ska ni resa ngt i sommar? Kraam fina du!!!
Gabbylita

2012-07-03 @ 22:33:56
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Alexandra

Alltså... Den där pastan?? Såg först bara bilden snabbt och trodde det var något från magen först. Det ser väldigt oaptitligt ut.... Hoppas det var godare än vad det ser ut ;)
Kram

Svar: Precis..som jag skrev så var det MKT godare än vad det såg ut!! Grymt gott faktiskt;) Håller med dig.haha!
Gabbylita

2012-07-04 @ 20:28:15
URL: http://100projekt.wordpress.com
Postat av: Carro

Lika fina bilder som alltid, killarna är såå söta :) Trist med halsfluss, hoppas du mår bättre snart! Kanske vi kan få till en playdejt i augusti allihop?!:)

2012-07-04 @ 22:07:34
URL: http://comse.blogg.se/pluttisen
Postat av: Carro

Lika fina bilder som alltid, killarna är såå söta :) Trist med halsfluss, hoppas du mår bättre snart! Kanske vi kan få till en playdejt i augusti allihopa?!:)

Svar: Tack så mycket söta du! Ja nu mår halsen min bra igen, så skönt. Ja vore jättekul att försöka få ihop ngt i augusti;-) vi pratar ihop oss;-) Vill ha lösen till din blogg ju!! Kram på er
Gabbylita

2012-07-04 @ 22:08:10
URL: http://comse.blogg.se/pluttisen
Postat av: Hanna- mamma till Elina och Molly

Skönt att du mår bättre så vi kan ses imorgon;) ha en fin dag idag så hörs vi sen. Kramar

2012-07-05 @ 09:53:18
URL: http://Fruhanna.blogg.se
Postat av: ellenojag

Ja visst är de söta, små hästtjejerna! Förstår inte hur Ellen kunde bli så intresserad av hästar, morsan här är ju livrädd! Och skulle inte våga mig upp på de där hästarna! Men Ellen är kaxig som sjutton, vägrar släppa tyglarna när det är dags att åka hem ;)

2012-07-05 @ 21:24:38
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0