Andra Advent 2011





Bilder från i fredags.




Barnen myser i soffan framför Pippi;-)


Ytterligare en vecka snart passé... och här sitter jag & mannen och njuter av tystnaden och dricker glögg, äter pepparkakor med st agur och slötittar på tv. Tar även igen en del bloggläsning som jag missat under helgen. I fredags var jag och mina små pojkar nere i skanör hos mamma hela dagen och hade jättemysigt! Bus, lek, fika & promenad med vovvarna. Max & Theo älskar Hubbe & Challe och ville busa med dom hela tiden, så sött! Theo skulle även föröka lyfta upp Challe i luften men det gick inget vidare då de ju faktiskt är två stora labbar;-) På kvällen var jag & de små ensamma hemma då Micke var iväg med jobbkunder på Arenan så blev en kväll i min ensamhet framför Idol, mysigt att vara helt själv ibland.


I lördags var jag en hel del i stallet och fixade och det var storm ute så sen när jag kom hem höll vi oss inne, på kvällen åt vi tacos hela familjen & tittade på "Så mycket bättre" verkar vara många som tittar på programmet och det förstår jag för det är ett väldigt mysigt program på något sätt. 

Idag började jag andra advent med en ridtur sen blev det lite fixande & donande här hemma samt en storhandling på Willis. Passade på att handla medans barnen sov middag. Senare på eftermiddagen kom våra goa vänner Alexandra, Martin, Leia & deras vovve Stella hit på adventsfika! Hur mysigt & trevligt som helst. På kvällen har vi hunnit med att äta Chili con carne, badat barnen och tittat på ännu mera Pippi;-) På kvällarna går allt på rutin.. barnen mår bäst av det, ja iaf våra!! Dom älskar att bada och frågar man dom om de vill bada så nickar dom & säger mmmmm & springer till grinden vid trappan och skriker;-) sen har dom båda två så bråttom & sliter av sig blöjorna medans man fyller på badkaret- galningar, haha!!! Ni är så jäkla goa & envisa, Ni är helt underbara, vackra & SÅ älskade!<3


Kram på er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Alexandra - mamma, student, träning

Vinkeln gör inte mig så snygg, hörru ;) Ser ut som en jätte ;) Får bättre på det till Nyår!



Tack för igår. KRAM

2011-12-05 @ 12:43:09
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Bekki

Ni verkar också ha haft en härlig helg! Var är de fina kaffemuggarna från förresten? Kram

2011-12-05 @ 12:52:29
URL: http://bekkis.blogg.se/
Postat av: Bekki

Hej gumman! Jag ska anordna en mingelkväll inom "egent företagande" nästa år. Jag vill att så många som möjligt ska få chans att komma. Skulle du vilja länka nedanstående på din blogg :)

Kram



http://bekkis.blogg.se/2011/december/ta-chansen.html

2011-12-05 @ 14:58:37
URL: http://bekkis.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Fiina bilder :)

Oj oj kan inte tänka mig om jag skulle haft TVÅ bestämda killar. Just nu känns det som att Nim klarar att mätta sin mamma på bestämdhet ;)



Hoppas ni haft en mysig helg, det ser ju inte annat ut iaf :) Pus & kram

2011-12-05 @ 23:17:35
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon min fina vän.

Jag kommer inte sluta helt att blogga men inget om mina barn längre för det känns bäst så...Här kunde det varit bättre med mig för jag är snuvig o halsen ömar och hostar gör man så man har tränigsvärk i magen...blää men det känns som det är på bättrings väg..

Allt är bra med mina barn..Wille är på förskolan o lekar o har det skoj..Wilma sover så gott nu..Själva slappar jag bara..Ses om en vecka o det ska bli så skoj att träffas..Puss o kram

2011-12-07 @ 09:27:55
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: fian- mamma till Alex

Åh vilka mysbilder =)

Hoppas allt är bra med er.

Kram kram finingar

2011-12-07 @ 13:58:37
URL: http://fianandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0