Halsfluss!


Fina vårnyheter hos La Redoute!



Rosa jag denna lördag!


Nya stallet, tomt på hästar vid denna fotograferingen;-)

SÅ ..nu är jag äntligen tillbaka! Vi har hela familjen varit sjuka i halsfluss, ingen trevlig upplevelse för våra små älskade pojkar som har haft såå ont:( Jag har börjat jobba & jobbade i 3, 4 dgr utan att veta om att det var halsfluss jag hade. Tillslut kände jag att detta är inte bara vanligt halsont & bestämde mig för att åka till vårdcentralen & några minuter senare konstaterade läkaren att det var halsfluss! Nu går vi alla på penicillin sedan några dagar tillbaka och jag känner mig piggare och har inte alls lika ont i halsen längre. Som tur är så är jag ledig denna helgen & försöker vila och bara ta det lugnt. Max & Theo är också mkt piggare igen!! Nu håller dom även på att få två kindtänder, yes bara två kvar sen är alla 20 på plats;-) Har längtat efter att detta eviga tandonda ska ta slut.

Vilket väder ute, svinkallt. Kollade på mob imorse och klockan åtta imorse var det -16 grader ute, kallllt. Blir ingen ridning idag men hoppas på att kunna ta en liten runda imorgon. Får väl hoppa av & gå lite emellanåt så inte fötterna dör helt & hållet;-) Hästarna trivs så jäkla bra i det nya stallet och jag med! Skönt att ha dom på plats och ännu skönare att bara kunna gå/cykla ut.

Ikväll skulle vi egentligen haft våra vänner Jonna & Patrik på middag här hemma men då vi fortf är lite sega så valde vi istället att skjuta fram middagen till ett senare tillfälle. Dagen idag har gått åt till städning, storhandling & resten lugnt framför tv;n.

Man märker att det var ett tag sedan man jobbade och det tar ett tag att komma in i det men eftersom att det är så roligt så kommer det ge sig med tiden! Börjar tidigt på mornarna kl. 05.30 så det är Micke som får lämna M & T på dagis vid åtta tiden och sen är det jag som står för hämtningen. Blir aldrig att jag hämtar dom senare än 14.30-15.00. Bra att kunna lägga upp det så! Sen kan min mamma alltid hämta hem dom tidigare från dagis 2 dgr i veckan & Mickes mamma är också ofta ledig en dag i v och kan då även hon hjälpa till, känns himla bra! Dom tycker om att vara hemma i lugn & ro våra små. Dom leker gärna själva tillsammans;-) Tvillingsyndrom;-)


Ikväll blir det alltså en lugn hemmakväll med hämtmat från Millennium i Höllviken & lite rött till det!

Ha en trevlig lördag mina vänner!!!!<3

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Välkommen tillbaka :-)

Skönt att ni är på bättringsväg!

Vart har du börjat jobba gums?

Puss o kram

2012-02-05 @ 16:37:19
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Hanna- Elina och Mollys mamma

Usch vad jobbigt med halsfluss men skönt att ni fick det på samma gång iallafall, om man ska se något positivt med det:)

Vi har också haft sjukstuga här hela helgen, molly som är dålig igen. Vad fin du är när du har släppt ner ditt hår:)

Vart har du börjat jobba?Nyfiken:)

Kramar

2012-02-05 @ 20:39:10
URL: http://fruhanna.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Låter ju som ett roligt jobb :) Och jag håller med dig. Hellre tidiga morgnar än sena kvällar.. :) Får du ju även mkt tid med grabbarna bus :) Nim sover faktiskt helt underbart sålänge han får sova hos oss.. guld värt när man är gravid. Att få honom att sova till efter 10 är sällan problem. Även att han lägger sig tidigt. Så jag ska väl absolut inte klaga :) Vi har sökt dagis från den 20 augusti och jag har fetångest. Men det ska nog gå bra. En hel sommar att bara mysa hela familjen. Och så kommer han ju bara få gå 15 timmar eftersom jag är mammaledig. Men jag känner att han behöver komma ut lite mer och träffa lite mer barn. Nu går ju nästan alla barn i hans ålder på dagis.. så inte många hemma att umgås med, förutom kusinerna. Och det är såklart guld värt. Men jag tror det kommer bli kalas för honom :) Går det bra för era grabbar på dagis? Puss o kram

2012-02-05 @ 21:01:44
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att ni är friska igen!

Hoppas att ni har haft en bra helg!

Kramar

2012-02-05 @ 21:20:39
Postat av: Hanna- Elina och Mollys mamma

Åhh det låter som ett jätte roligt jobb, du får höra av dig någon dag när du slutar tidigt, är jag ledig så kan du ju komma förbi på en snabbkaffe innan du kör hem:) Är ju inte så långt till oss från Lilla Torg:)

Skolan rullar på mycket att göra hela tiden, jag gillar det men försöker att inte över arbeta allt vilket jag lätt gör utan försöker få en bra balans med allt, lättare sagt än gjort dock:) Men jag längtar till sommaren då ska jag vara mammaledig igen...hela långa sommaren..ska bli så skönt:) Kramar

2012-02-05 @ 21:46:47
URL: http://fruhanna.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Ja men han vänjer ju sig :) O som du säger, skönt att de slipper gå där 8 timmar om dagen.. :) Ja jag tror också att det kommer gå bra för Nim, men klart man är nervös.. haha. Mest jag som är nojjig tror jag :P Ja jag verkligen längtar efter den där sommaren :) puss o kram

2012-02-06 @ 19:53:23
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hur är det med er gumman? Vi får ta och ses snart tycker jag!=) krammar

2012-02-07 @ 21:39:10
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Hanna

ush vad trist för er med feber och förkylningar ;( på måndag kan vi inte men jag ska kolla kalendern när vi kan...=)

2012-02-07 @ 22:24:04
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Hanna- mamma till Elina och Molly

Det är bara att ringa;) denna torsdag och fredag är jag hemma och pluggar... Kram

2012-02-08 @ 07:25:25
URL: http://fruhanna.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Åh ja barnmässan var underbar, sååå mycket fint! Blev ju helt galen av att inte kunna köpa ngt ;) och sååååååå fint med utsläppt hår, underbara lockar!!

2012-02-08 @ 11:04:09
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0