VÅRFINT


Fint från Zara Baby

Zara Baby

Zara Baby

Denna till mig, även den från Zara




God måndag mina vänner!

Helgen är förbi och en ny vecka har börjat. Igår var det en fantastisk dag och när jag gick med barnen längs havet fick jag riktiga vårkänslor i hela kroppen, härligt! Första dagen på det nya året som jag verkligen kunde känna att solens strålar värmde mina kinder. Idag är vårkänslan ett minne blott då det är runt -4 grader och solen lyser med sin frånvaro. Var riktigt kallt ute när vi tidigare idag var ute på vår förmiddagspromenad. Idag har vi haft sällskap av min mamma/mormor och vi har fikat och lekt med de små. Tycker att deras utveckling har tagit ett STORT kliv framåt bara de senaste 3 veckorna och det har hänt SÅ mycket under denna korta tid. De ställer sig nu båda två upp mot allt. Går runt bord, försöker gå upp i trappan (grind måste nu även införskaffas till nedanvåningen=) men framför allt så har de börjat leka mer & mer med varandra vilket är så härligt att se. De roar sig bara bättre & bättre själva och följer efter varandra överallt i hela huset nu, söta! De älskar att stå och slå på toalocket, badkaret och gärna tillsammans så det låter extra mycket, haha. Max har nu snart 4 små risgryn och Theo håller på att få sin 3:e i överkäken.

Det är så underbart att de inte kräker kaskader nu längre och därmed är det mycket roligare att nu börja köpa lite finare kläder till de små & ja även till mig själv då jag inte blir nerkräkt hela dagarna som jag blev de första 6 månaderna. Under de första månaderna som var där under vår/sommaren gick jag ofta bara med bikiniöverdel här hemma då det knappt var lönt att använda fina tröjor:) Kommer nog bli en del rolig shopping nu till vår, sommaren då jag har en hel del att ta igen, hihi!! Älskar kläder ...=)

I veckan blir det en del besök, imorgon kommer söta Sofie hit & hälsar på sen blir det till att åka ner till skanör/falsterbo någon dag och kanske in till stan någon dag och besöka Zara där de har såå fina kläder;) Vill även testa ett café som skall vara väldigt barnvänligt som heter "Välling & Cappuccino" som ligger mitt i centrala malmö nära Lemongrass. Får helt enkelt se hur veckan artar sig!

Ikväll blir det god hemlagad spaghetti & köttfärssås till hela familjen. Ska inte missa " Familjen Annorlunda" som kommer ikväll kl. 20.00!

Trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Ja, man borde kanske se familjen annorlunda så man blir avskräckt ;)

Här har oxå hänt en massa i utvecklingen de sista veckorna. Fullt ös medvetslös här hemma ;) KRAM Snart ses vi

2011-01-31 @ 18:59:59
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Emmeli

åh jag älskar zara.. speciellt barnavdelningen!! superfina saker!! =) vårkläder e såå kul o shoppa =)

2011-01-31 @ 19:06:49
URL: http://mellisezar.blogg.se/
Postat av: Anna Zimmer

Hej kära du!! Vad mycket fint du hittade på Zara! Dom har fantastiska kläder! Jag testar gärna fiket med dig! :-) Vi kan onsdag eller fredag. :-)



Kramar!!

2011-01-31 @ 19:29:05
URL: http://zimmersdagbok.wordpress.com
Postat av: Caroline

Åh blev alldeles kär i jackan! VILL HA! ;) haha!

2011-01-31 @ 19:38:04
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Postat av: Bekki

Snygga kläder! Mamma kan matcha kidsen! :) Såg ut att vara en härlig dag när du träffade Caroline! Hoppas du haft en bra helg! Kram

2011-01-31 @ 21:00:39
URL: http://bekkis.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej sötis :)



Jadu hemkörning var GREAT! Vi hade inte överlevt annars ;) Tjejkvällen blev jättelyckad.

Japp vi har hållt oss friska. I vecka är det mycket mamma-son mys och plugg. Så lite jobb också. På fredag är nästa pass. Nästa vecka jobbar jag HELA veckan.. hua.. :P



Ja det var jättefina kläder du köpt! Härligt :) Vill också shoppa. Men har inte tid :P Vill dock till Ullared, vore kul. Köpa massa onödiga saker :D



Många kramar till er

2011-02-01 @ 21:43:53
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej gumman. Ni får sova så gott :) Ja vi hade en mkt bra dag :) Vad söker du för jobb då? Hoppas något intressant dyker upp :) Ja.. man kan behöva bunkra lite slit-o-släng kläder som jag brukar kalla dem :P Kram till er

2011-02-01 @ 22:08:46
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Hanna- mamma till Elina och Molly

Det fiket har jag helt missat, låter ju perfekt:) Jätte fina kläder speciellt jagckan till dig:) Ha en fin dag kramar

2011-02-02 @ 12:56:32
URL: http://esmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för dina peppande ord! :) Det gick bra men var ingen trevlig upplevlese ;) Hoppas ni har en mysig dag!! Stor kram

2011-02-02 @ 13:11:01
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0